יום שלישי, 27 בדצמבר 2011

יח"צים מסוכנים

מאת: וולדורף וסטטלר

המייל הבא, שנשלח על ידי יחצנית, הגיע לפני כמה ימים דרך הצור קשר שלנו:

היי

אני יודעת שמדובר באומן חדש ולא מוכר ולכן הדרך ארוכה ומייגעת,
זה הסינגל הראשון שהוא מוציא אחרי  שנים בתעשייה. הוא אותר ע"י ~לייבל כלשהו~ והם מאוד מאמינים בו..
ממש אשמח שיעלה :)

תודות
ויום נ פ ל א

כן. גם לנו לקח כמה קריאות של הטקסט וכמה גירודים בראש להבין מול מה אנחנו עומדים. כמו כל טקסט דגול בהיסטוריה הכתובה, גם כאן הסאבטקסט עשיר מהטקסט. כבלוג שמושג הביקורת חרות על דיגלו נשמח לפרשן לכם אותו.

היחצ"נית רוצה שנכתוב על האמן החדש אותו היא מייצגת. כשהיא כותבת "אשמח שיעלה" היא כנראה מפנטזת על פוסט משבח עם כמה מילים מהקומוניקט ואמבד של הקליפ מיוטיוב. אין ספק שיש פער מסוים בין הציפיות של היח"צנית לבין הקו המנחה של הבלוג הזה, כפי שבוודאי גם קוראים מזדמנים יכולים להבחין. אנחנו הצלחנו לחשוב על שתי סיבות אפשריות, אחת פחות מחמיאה מהשנייה:

1.      יכול להיות שהיא לא שמה לב. יתכן והיא נמדדת על פי כמות המיילים שהיא שולחת ועל כן היא פשוט עשתה קופי פייסט למספר אתרים ובלוגים שעוסקים במוזיקה בלי באמת להתעמק בהם. אם זה המקרה, נסתפק בעצה ידידותית: זה לא נראה טוב. אנשים (גם בלוגרים) מרגישים יותר טוב כשלוקחים אותם ברצינות. אם הם ירגישו טוב יש יותר סיכוי שישתפו איתך פעולה (אם זו בכלל המטרה שלך, אולי את באמת נמדדת בכמות מיילים). איך תגרמי להם להרגיש טוב? קחי חמש דקות לקרוא את הבלוג שלהם, להבין את הרוח שלו, לזהות אם הוא באמת כותב על משהו שרלוונטי לאמנים שלך. אולי תגלי שהפנייה לא רלוונטית ותחסכי לשניכם זמן. אולי מתוך הכרות תוכלי להציע משהו יותר קונקרטי שייטב לשניכם. גם זה יחסוך לכם זמן.

2.      האופציה השנייה היא המדאיגה יותר. על פי האופציה השנייה היא אכן הכירה את הבלוג ובחרה לשלוח את המייל בכל מקרה. עכשיו רק כדי שנהיה ברורים ונוודא שאנחנו לא פספסנו כאן כלום. שם הבלוג שמתנוסס בראש האתר הוא "לא מפרגן". מצד שמאל מופיע המוטו של הבלוג: "מקשיבים למוזיקה גרועה כדי שאתם לא תצטרכו". דפדוף בפוסטים שהעלנו עד כה מגלה ביקורות אלבומים (לא סינגלים) של מוזיקאים שלא עונים להגדרה "חדשים ולא מוכרים". עיון בטקסטים מגלה שלא מצאנו ולו מילה אחת טובה לכתוב עליהם. איך לסכם את זה בפשטות? אם אנחנו היינו "אמן חדש ולא מוכר", היינו מתבאסים רצח אם היחצנית שלנו הייתה רוצה שהסינגל שלנו יעלה בבלוג שכזה.


 אז לא. אין לנו כוונה לפרסם את השיר. אם הוא היה טוב ממילא הוא לא היה מוצא עצמו בבלוג. אנחנו לא חושבים שזה מעניין לפרק ולנתח שירים סתמיים של אמנים אנונימיים, ולא, המטרה שלנו היא לא להוציא אמנים מאנונימיותם. אם הוא היה ממש גרוע היינו בשמחה מציגים אותו לראווה בפייסבוק שלנו אבל לרוע מזלה השיר הזה אפילו לא גרוע בצורה מבדרת.

אין לנו גם כוונה לחשוף את משרד היח"צ. לא מכירים אותו ובשבילנו כולם אותו הדבר. הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שהם יתחילו לשלוח לנו אלבומים לביקורת או ינהלו איתנו כל סוג של מערכת יחסים. גילוי נאות: אנחנו קונים את רוב הדיסקים בעצמנו, גם כי אפילו החוברות ממש גרועות ומצחיקות אותנו, אבל בעיקר כי אנחנו מרגישים שכלקוח משלם מותר לנו להתלונן על מה שאנחנו מקבלים.

אז אם אתם יח"צנים, בבקשה תלמדו מזה לקח ותקדישו חמש דקות מסכנות כדי להכיר את הבלוג שאתם שולחים אליו לפני שאתם שולחים אליו (אפילו שבעצם, אם קראתם את הפוסט הזה זה בטח מה שאתם עושים כרגע). אם אתם מוזיקאים ואתם משלמים לאיזה יח"צן כדי שישלח את הסינגל שלכם לכל מיני בלוגים – בקשו ממנו את רשימת הבלוגים. אם אתם רואים שם את השם "לא מפרגן" אולי כדאי למצוא יחצ"ן מספיק ערני כדי לשים לב לפאקינג כותרת.

10 תגובות:

  1. טוב אין לי מה להגיד אתם אולי הדבר הטוב שלו חיכיתי כל כך הרבה זמן . קולגה

    השבמחק
  2. מזדהה לחלוטין
    קיבלתי מייל מיחצנית שהציעה לי לכתוב על תכנית טלוויזיה מסוימת. שאלתי אותה אם היא קראה את הבלוג שלי (שאם הייתה קוראת בו הייתה יודעת שזה בלוג על מוזיקה ובד"כ מאד מאד מאד שוליים ואלטרנטיבית).
    אמרה שלא ושהיא קיבלה את המייל ממישהו שהמליץ לזה. ואז גם שאלה על מה אני כותב. כי אני הרי צריך לעשות לה את העבודה.

    למה הכל צריך להעשות עקום וחפיף במדינה הזו, רק ביבי יודע אולי. ואולי זאב אלקין.

    השבמחק
  3. מעולה! חסכתם לי מאות מילים, עכשיו פשוט אדביק את הלינק לפוסט הזה בכל פעם (ויש יותר מידי כאלה) שיחצניות רוצות שאשמיע "אמן חדש ומרגש" שלהן, למרות שהוא לא מתאים בעליל לתוכנית של אינדי ישראלי בועט ומפגר...

    השבמחק
  4. לצערי, חוסר המקצועיות וההתחשבות מושרשים היטב: בחודש שעבר, פנה מעריץ אחד באופן גורף לעורכים ובלוגרים רבים (ביניהם, אנוכי) בבקשה להתגייס לקמפיין שישכנע את שלמה ארצי להופיע בהיכל נוקיה, במקום בקיסריה. מיותר לציין כי, העניין הטריד אותי בכמה מובנים.

    השבמחק
  5. צחקתי המון, כאמנית צעירה עם יחצ"נית אני מתפללת שהיא קוראת לאן היא שולחת...
    אחלה בלוג, הפוסט על מירי מסיקה גאוני.

    השבמחק
  6. בינגו.אשמח שיעלה

    השבמחק
  7. נהדר! רק היום קראתי את הפוסט הזה. יח"צ שיורה כמה שיותר בלי לכוון לצערי עדיין יצליח בהרבה מהנסיונות שלו.

    השבמחק
  8. הו, זה תמיד כך. יש גם את אלו שפותחים בשיר הלל לבלוג שלך וכמה הם קוראים מושבעים, ואז פונים אליך בגוף/בשם הלא נכון. או אלו שלא שמים לב שבקושי היה לך זמן לעדכן את הבלוג בשנה האחרונה וממהרים לשלוח לך ערימה של מיילים עם כל לקוחותיהם פלוס "אז מה קורה עם זה?".

    טוב, זה לפחות עדיף מההם שהיו שולחים לי אחת לחודשיים לכתובת של הבלוג אינפורמציה על מלגזות(?!).

    השבמחק
  9. יחצנים הם באמת עם מצחיק. לי יחצנית שלחה את זה: http://www.youtube.com/watch?v=dvggU4XTrF0 - שיר התפרנים

    שאעלה לבלוג שלי שעוסק ברוק ואינדי ישראלי http://matasho100.blogspot.com/

    הסברתי לה בנימוס שבתור עורך הבלוג אני מעדיף לשבץ רק רוק.

    השבמחק