יום שישי, 4 באפריל 2014

המציצות של אייל גולן



"אני לא מכיר המון גברים שבחורה מבצעת בהם מין אוראלי והם בדיוק מבקשים ממנה תעודת זהות תוך כדי, וגם יעצרו אותה באמצע ויגידו לה די, מספיק, לכי".

מתוך וידויו קורע הלב של אייל גולן בראיון בידיעות אחרונות אני מעוניין להתעכב דווקא על הציטוט הנ"ל. להתעכב ולהתענג על אותו רגע אירוטי קסום שכה שגרתי בחייו של כוכב הפופ וכה רחוק מאיתנו פשוטי העם, האנשים הרגילים שצריכים להשקיע בבנות כדי לזכות במציצה. השקעה הכרוכה בלדעת את שמה, מה היא עושה בחיים (חוץ מלמצוץ, אובייסלי) והסקת מסקנות שאם אין לה עבודה, היא לא לומדת באוניברסיטה ועדיין גרה אצל ההורים – אולי זה אומר שלא מלאו לה 18. המרחק הזה בינו לבינינו נובע מהיותו כוכב ומחזק את הכוכבות שלו. גולן מכחיש את רוב ההאשמות נגדו אבל לא מוכן להתנצל על מה שהופך אותו לגבר-גבר. מה שמבדיל אותו מפשוטי העם.

אבל רגע, גולן לא סתם "לא מוכן להתנצל". מהציטוט הזה משתמע שהוא חושב שאשכרה מגיעה לו מדליה. מהטון הנעלבי של ה"אני לא מכיר המון גברים..." אפשר להסיק שהוא באמת באמת חושב שהוא עשה דבר טוב. שלא רק שלא מגיע לו שיצלבו אותו, אלא להפך, צריך לשבח אותו. ועל מה צריך לשבח אותו? על כך שבחורה מצצה לו והוא לא גמר עליה.


כן, מצטער. לא היתה דרך לעקוף את זה. כי הרי בין השורות זה בדיוק מה שהוא מספר לנו. הרי אם היה כאן אלמנט לא חוקי, גולן היה מכחיש אותו במקרה הרע או מתעלם ממנו במקרה הסביר. הסיבה היחידה שהוא מודה במקרה האחד והיחיד הזה, היא כי לשיטתו לא קרה שם שום דבר לא חוקי (או לא מוסרי, אבל בינינו למי באמת אכפת מהמוסר). הרי מציצה היא מציצה רק אם היא מובילה לאורגזמה לא? יש משפטנים בקהל שיכולים לאשר את זה? כי המסר שאנו מקבלים הוא שמותר לעשות הכל אם לא גומרים. הרי כל מה שקרה עד אז, קרי בחורה (שהוא לא מכיר) פותחת לו את המכנסיים, שולפת את איבר מינו ומכניסה אותו לפיה הוא פשוט דבר שקורה. שיגרה. מכיוון שבאותו מקרה גולן התעשת על עצמו, אז בעצם לא קרה שום דבר, ומה אנחנו רוצים ממנו? אין מה לראות, המשיכו בחייכם. אבל לא. רגע. יש מה לראות. כי גולן האציל עצר אותה באמצע ("די, מספיק, לכי"). מחל על כבודו וכאבי הביצים שלו ומנע את המבוכה שבלגמור על קטינה. מדליה.



דווקא הסיפור הזה, אותו גולן חוזר ומזכיר, יכול ללמד אותנו יותר מכל על כל מה שקרה מסביב. הפלא-פות, הפות-מוביל, האורגיות עם אבא שלו. שימו לב לתיאור של עוד ערב משפחתי: "אבא שלי הגיע אליי לדירה אחרי אינספור פעמים שהוא מצלצל אליי ואני מתחמק. ואז הוא עולה לדירה ונכנס עם שתי בחורות. ואז הן נכנסו וישבו בסלון, ואתה יודע, אני עומד כזה והולך כזה לכיוון המטבח אצלי. אחת מהן יושבת בדיוק על הקצה כזה של הספה. אני נעצר לידה והיא כזה באה לפתוח לי את המכנסיים, מורידה לי את המכנסיים ועושה מה שעושה. איך שזה מתחיל, אבא שלי לוקח את השנייה ויוצא למרפסת."

זו תמונה מבחילה אבל משהו באגביות בה הוא מתאר אותה מציירת את גולן כסמל מין, וניכר שהוא נהנה ממנה במובן מסוים. או יותר מדויק להגיד שהוא מתבייש ממנה אך ורק בגלל ההדף התקשורתי שדורש ממנו להתביייש ממנה. בטוח שקשה לו עם ההתקפה התקשורתית, אבל עדיין באיזשהו מקום הוא יודע שבקרב יותר מדי גברים ונשים הסיפור הזה מצייר אותו טוב. וזה כבר אומר הרבה יותר עלינו כחברה מאשר עליו. אחרי הכל, לא רק שחייו של גולן מלאי פנטסיות סקס שרובנו חולמים עליהן (רק בלי אבא בבקשה), אלא שהן אפילו לא מרגשות אותו. מציצות עבורו הן דבר שבשיגרה ובטח שלא משהו כבד ראש כמו מין בחדירה מלאה. והנה, עובדה, הוא הצליח לגלות גדולות נפש ולעצור את הסיטואציה. והרי הוא לא מכיר הרבה גברים שהיו עושים את זה.

קריאה נוספת: ביקורת על האלבום החדש של גולן - ימים יגידו

2 תגובות:

  1. קשה להאשים אותי באהדה יתרה לאייל גולן, האיש או המוזיקה, אבל אני חושב שהפעם קצת הגזמתם.
    זמרים מפורסמים ששוכבים עם מעריצות כמו שמחליפים גרביים זו תופעה מוכרת וקיימת בכל סגנונות המוזיקה בארץ ובעולם. כן, גם כאלו שמגיעות אליך הביתה ועושות מה שעושות. כמה מהם מקטינים ראש ומתעלמים מהאפשרות שלפניהם מישהי בת 17? אני מניח שיש לא מעט כאלה. זה לא הופך את הזמר לבנאדם חכם במיוחד ובטח לא דמות מוסרית, אבל גם קצת מוגזם להיות מופתע מזה שיש כוכבים שהשתן עלה להם לראש. ושוב, יש כאלה בכל ז'אנר מוזיקלי.
    אז הפעם אני מרגיש שאתם קצת נסחפים עם הזרם שנהנה לראות דם. יש בעיות עם מה שגולן אומר בראיון הזה (לא קראתי את כולו), למשל שוב האשמת האשכנזים, תחושת "האכלו לי- שתו לי- אני הקרבן" שעדיין קיימת וגם מה שכתבתם בפסקה האחרונה, אבל לא צריך לחפש אותו בכח.

    השבמחק
  2. זאת לא הפתעה, זה גועל. זאת שזו תופעה מוכרת לא אומר שאי אפשר לדון בה או להזדעזע ממנה, והתגובה שלך היא ברמה של תגובה לכתבה בנוגע לשחיתות של אולמרט שהם נסחפים עם הזרם ונהנים לראות את הדם כי פוליטיקאים מושחתים שמקבלים שוחד זו תופעה מוכרת וקיימת.

    אני לא חושבת שאף אחד יתווכח איתך על זה שזו לו הפעם הראשונה שזה קורה, אבל דווקא בגלל שזו תופעה צריך לדבר על זה, כי בסופו של דבר כולנו היינו רוצים לחיות בחברה טובה יותר, בה נערות במצוקה מקבלות תשומת לב מאנשים חיוביים שרוצים לעזור ולא מגברים דוחים שכל העניין שלהם בהן מסתכם בדבר האחד שהם יכולים להשיג. בנוסף, הבעיה באייל גולן היא לא שהוא מתקרבן, ולא סגנון המוזיקה שלו, ולא המזרחיות שלו ולא כל דבר אחר שלדעתך חשוב יותר, מה שנורא זה איך הוא מתייחס לנשים ובפרט לקטינות חסרות אונים, וכל הכבוד לכל מי שמוכן לדון בזה, אפילו אם לך כבר נמאס.

    השבמחק