יום שני, 19 בנובמבר 2012

עמוד יח"צן: איך מתכוננים לפלישה לעיתון של מחר?

צילום: עודד קרני
אז כן. עוד מבצע, עוד מלחמה, ועוד הזדמנות לצאת פטריוטים. כל העולם נרתם למען תושבי הדרום ותאמינו או לא, אנחנו לא ציניים כלפי זה. אם רמי קלינשטיין או קובי אפללו מוכנים להופיע במקלטים, מה לנו כי נלין (כל עוד אלו לא המקלטים שלנו). אחרי הכל הם זמרים, זאת העבודה שלהם. אבל גם הם ודאי יודעים שתרומות נותנים בסתר, ולכן כשלתוך התקשורת מסתננות הודעות לעיתונות שכל מטרתן היא לנכש קצת תשומת לב בימים טרופים אלו, משהו מריח לנו קצת נצלני.

ירדתם להופיע במקלט? תדאגו שהאנשים שזה יכול לשמח אותם יידעו. ביטלתם הופעה? תדאגו שרוכשי הכרטיסים יעודכנו ושהמועדון יפרסם זאת באתר שלו. ברגע שאתה מספר על כך לכל העולם באמצעות קומוניקט שמפאר את הקריירה הצבאית שלך אי אפשר שלא לזהות בזה קצת אופורטוניזם. כמובן שהאחריות לכך היא פחות של האמנים ויותר של היח"צנים שלהם. במקרה של עידן עמדי כל כך הרבה מהקריירה שלו היא תוצר ישיר של השירות הצבאי שזה כמעט מתבקש שעיתונאים ירימו אליו טלפון לשאול אם הוא קיבל שיחה מחסום. אבל מה עושים כשלא כולם במצב הזה? חלק מהיח"צנים רוכבים על הגל ויוזמים את האייטם בעצמם.

ריכזנו עבורכם כמה קומוניקטים מהימים האחרונים שלא אומרים הרבה מלבד "שופוני", והעלנו אותם כלשונם. תודה רבה למדליף האדיב שהפנה את תשומת ליבנו ושלח לנו חומרים. אם גם אתם נתקלתם בקומוניקטים דומים שילחו לנו ל-lomefargen@gmail.com ונמשיך לעדכן את הפוסט.

עידן עמדי:
הלילה, גויס הזמר עידן עמדי בצו 8 לשירות מילואים.
עקב גיוסו, כל הופעותיו בימים הקרובים נדחות.
כולל ההופעה המתוכננת למחר (מוצ"ש) בזאפה הרצליה, שכל הכרטיסים להופעה זו אזלו כבר לפני כשלושה שבועות. תאריך חדש ייקבע בימים הקרובים.

עידן עמדי משרת כקצין בהנדסה קרבית.

תגובת טדי הפקות:
אנחנו מחזקים את עידן, אוהבים אותו ומאחלים לו ולכל מדינת ישראל ימים שקטים ורגועים.

דנה לפידות:
הזמרת דנה לפידות, תושבת באר שבע, הוזמנה ע"י צה"ל למופע התנדבות לשיר לחיילי צה"ל בבסיס צבאי בדרום (חצרים).
בדרכה לבמה נשמעה אזעקה דנה רצה לתפוס מחסה ונפלה/התרסקה על הכביש ונפצעה. צוות רפואי הגיע למקום וחבש אותה והגיש לה טיפול רפואי במשך מספר שעות, כאשר היא סובלת מפציעות ברגל וביד. עם הגעתה לבסיס נשמעה האזעקה, דנה שאינה מכירה את הבסיס טוב מספיק יצאה מרכבה ורצה למרחב המוגן התרסקה על הכביש ונפגעה. היא דיממה בידייה ובברכיים, בגדיה נקרעו חלקית מהנפילה והיא עברה התקף חרדה. חבריה מרדיו דרום בבאר שבע קלטו אותה לחיקם לאחר הפציעה על מנת לעזור לה ולהרגיע אותה ואירחו אותה בתכנית של מיכל שם טוב בתחנה גם שם נשמעו אזעקות ופיצוצים לאורך האירוח.

דנה לפידות: "למרות שאני תושבת ב"ש והדרום, לא קל להתרגל לרעשי המטחים והאזעקות, מהלחץ והבהלה נפלתי והתגלגלתי וחטפתי מספר פגיעות ברגל וביד. קיבלתי טיפול מסור של הצוות הרפואי בבסיס  שטיפל בי ודאג לבריאותי, יצאתי עם כמה תחבושות וכאבים אבל עדיין עליתי לבמה להופיע בפני החיילים היקרים. הכאב שלי הוא משני לעומת הסבל הגדול שעוברים תושבי הדרום כבר מספר רב של שנים. אני מחזקת את כל התושבים וחיילי צה"ל ומודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור ומאחלת לכולם בריאות והרבה הרבה שקט."

מצורפות תמונות של דנה והפגיעה ושל הצוות הרפואי שטיפל בה וגם מהמופע בחצרים.

(וההודעה הזו, לא שזה מפתיע, קיבלה מקום במאקו)

הדור האחרון:
להקת "הדור האחרון" מוציאה את הקליפ "ענני מלחמה" שנוצר בימים האחרונים ומורכב מתמונות של חיילים, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים וכולל סיסמאות בזכות אחדות העם.
חבר הלהקה זמיר גולן שגויס למילואים במסגרת מבצע "עמוד ענן" כתב את השיר בהשראת אירועי המבצע.
דווקא שם, לאור הדברים שהתרחשו סביבו, הטילים , היירוטים, המילואימניקים נכתב השיר ענני מלחמה.  תוך מספר שעות התגייסה הלהקה והקליטה את השיר ואף יצרה קליפ עבורו.
רצ"ב מילות השיר. " אם רק נהיה ביחד /  אם רק נהיה קרובים /  נוכל לראות את הדלת נפתחת /ויבואו ימים טובים..."


רגב הוד: 
רגב הוד במהלך שידור בדרום ובדרך למקלטים באשקלון תפסה אותו האזעקה.

רגב הוד נסע הבוקר לתושבי הדרום באשדוד ואשקלון להתארח שעתיים ברדיו דרום עם יורם סוויסה בשידור חי בין 12:00-14:00 מאולפן באשדוד.
במהלך האירוח נרשמו אינספור אזעקות. רגב החליט להמשיך את דרכו לאשקלון כדי להופיע במקלטים ולמען תושבי הדרום ובדרך תפסו אותו מספר אזעקות נוספות.

רגב הוד: "היה לי מאוד חשוב לקום הבוקר ולנסוע לשמח את תושבי הדרום. זה התחיל באירוח מיוחד מהעיר אשדוד שמופגזת ללא הפסקה שם אירח אותי יורם סוויסה לשעתיים ואח"כ עשיתי דרכי אל המקלטים באשקלון. נשמעו אזעקות לאורך כל הדרך וגם נפילות, עצרנו מספר פעמים ופעלנו כפי שפיקוד העורף מבקש. באתי לחזק את תושבי הדרום ונדהמתי לגלות אנשים חדורי מוטיבציה ואורח רוח. שמחתי שנפל בחלקי לעשות להם קצת טוב על הנשמה ואמשיך בימים הקרובים להגיע למקלטים נוספים באיזור הדרום."

תראה מבוהל (צילום: אסף ארמה)

גלעד שגב:
גלעד שגב נסע אל המועצה אזורית אשכול לקיבוץ מגן וקיבוץ רעים והופיע בפני המשפחות ואנשי הקיבוצים.

גלעד שגב: "הנסיעה אל תושבי הישובים שנמצאים תחת אש מדי שעה היא מבחינתי המעט שבמעט שאני וחבריי יכולים לעשות כדי לתרום לשיפור המצב. באנו לחזק ויצאנו מלאי השראה מאנשים אציליים שמתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית. בתוך מקלטים אטומים מצאתי קרן אור אמתית פורצת חומות ומחממת את הלב".

במהלך ההופעות של גלעד נחתו מספר רב של טילים ואזעקות שלא הפסיקו את מהלך ההופעות ולאורך מספר שעות הנעים גלעד את אחה"צ והערב של התושבים בדרום.

אשמח אם תפרסמו תמונות ופרטים אלו.
עכשיו בוא ננסה מזוית אחרת (צילום: אסף ארמה)


אתי ביטון:
אתי ביטון, תושבת באר שבע, התנדבה במסגרת אירועי מפעל הפייס לשמח את תושבי הדרום והגיעה היום לעיר נתיבות שם היא עוברת בין מקלטים ומופיעה בפני ילדים ומשפחות אשר שוהים כבר מספר ימים ברצף במקלט.

מצורפות תמונות חמות ישר מהמקלט שם נמצאת ברגעים אלו אתי ביטון.

אתי ביטון: "כתושבת ב"ש היה לי מאוד חשוב לצאת הבוקר ולשמח את התושבים השוהים במקלטים. אנחנו תושבי הדרום משפחה אחת גדולה ואני בתור באר שבעית מרגישה חלק בלתי נפרד ממשפחה זו."

אכפת לך להצטלם עם חבר שלי? (צילום: אסף ארמה)


ועדת חריגים:
היי,
הלהקה "ועדת חריגים" הוציאה לפני מספר שבועות קליפ שצולם ביום כיפור ובו כביכול תסריט של תל אביב ריקה מאדם , פוסט-אפוקליפטית. הרבה לפני הטילים והכל.
השיר נקרא "אודיסיאה".

ומילותיו מאד רלוונטיות :

כשהטילים יפלו ברחובות תל אביב
איך נתלבש ולמה אז נקשיב
ואיך נשרוף את הזמן עד אז
כשדיזינגוף סנטר יקרוס אל עצמו
והעיר בתוך עיר תיעלם איתו
אנא אנא אנא אנא, נשקי אותי בסוף העולם
כשהטילים יפלו על תחנה מרכזית
והעיר השחורה תתפזר באוויר
ותבלע את הלבנה
אם כולנו נגמור בגל הדף גדול
בואו נחיה את היום כאילו זה אתמול
אנא אנא אנא אנא, נשקי אותי בסוף העולם
זהו שיר שמטיל ביקורת על הבועה התל אביבית, אבל גם בא ממקום של אדישות ויאוש. הוא ציני, אבל גם מאד מקבל ומחבק. המילים קשות, אבל המוסיקה נעימה.
אנחנו חושבים שהוא מאד מאד מתאים לעכשיו, ותאמת, שכשהוא נכתב בכלל גרנו בברלין ולא חשבנו על שוםדבר חוץ מפנטזיה.

זה הקליפ (צולם על סמארטפון, ערכה : דפני ליף)


שרונה נסטוביץ:
"דמיין כשילדים רוצים רק לישון וקול סירנות של מלחמה, האם בתוך הכאוס יש היגיון בסינכרוניזציה"

ציטוט מתוך השיר החדש של שרונה נסטוביץ "לרכב על קרן אור", שהפך לרלוונטי עד מאוד לימים אלו http://patiphon.co.il/music/dns8591BRV הפקה: גיא מזיג (הדורבנים)

השיר נמצא אצלכם עכשיו ברדיו!!
 
עידן חביב:
שלום לכולם. אני מבקש להודיע כי עידן חביב גויס בצו 8. המופעים הקרובים בוטלו. נשמח אם תפרסמו כי ממשרד יחסי הציבור של עידן נמסר: אנו מחזקים את עידן כמו את כל חיילי צה"ל ומאחלים שיחזרו בשלום הביתה

ג'ולייטה:
טילים נופלים באמצע צילומים לקליפ החדש של גולייטה "לשכוח":
http://www.youtube.com/watch?v=Ofegiul2Eu0

ועוד פעם ג'ולייטה:
הזמרת ג'ולייטה נסעה הבוקר ל 3 יעדים בדרום: נתיבות, אשקלון ושדרות לבקר את האנשים במקלטים ולשיר להם שירים ולעשות להם הרבה שמח.
ג'ולייטה יצאה מוקדם בבוקר כדי להספיק להגיע לכמה שיותר יעדים על מנת לחמם את הלב לתושבים.

כידוע, ג'ולייטה במקור היא תושבת שדרות ומשפחתה עדיין מתגוררת בעיר. לאורך כל הדרך וגם בשעת הופעותיה נשמעו אזעקות ופיצוצים.

ג'ולייטה: "הבוקר נסעתי לפגוש את תושבי הדרום, להגיע למקלטים בכמה שיותר ערים בדרום על מנת לשמח את התושבים, להצטלם, לשיר ולחמם את ליבם. הגעתי גם לשדרות עיר מולדתי שנמצאת כבר שנים בעין הסערה. משפחתי עדיין מתגוררת בעיר. פגשתי אנשים חמים, נחושים ואמיצים שעומדים בצורה פנומנלית באירועים הקשים. תחת אזעקות בלתי פוסקות ונפילות ויירוטים הופעתי בפני התושבים ויצאתי מחוזקת ובעיקר מוקסמת מהחום והאהבה שאנשים מיוחדים ואמיצים נותנים. שולחת אהבה גדולה לכל תושבי הדרום. אני אתכם."


3 תגובות:

  1. עלובים.


    אוף, הקפצ'ה פה ממש קשה. ניסיון אחרון ודי.

    השבמחק
  2. "בואו נחיה את היום כאילו זה אתמול"
    איזה אהבלים

    השבמחק
  3. מצד אחד, וואלה, צודקים, המאבק של האמנים האלה ליח"ץ את עצמם אל הכותרות נראה פתטי. הרי בתור בני אדם, אם מה שחשוב להם באמת זה להלחם, שילכו להלחם ולא יספרו על זה בכל כלי תקשורת אפשרי, ואם מה שחשוב להם זה לשמח את תושבי הדרום, אז שפשוט ילכו בלי להשוויץ (ויש גם המון אמנים כאלה).

    אבל מצד שני, את אותו דבר בדיוק אפשר לומר על זמרים ויוצרים שמתבטאים בנושאים אחרים, כמו כלכלה, דת, נטיות מיניות או כל דבר. למה הם קופצים? את מי מעניין לדעת מה הם חושבים? הם הרי סתם אנשים, כמו כל אחד אחר, לא חכמים יותר ובחלק מהמקרים גם לא פחות.

    אני בטוח שאתם, הכותבים, יודעים את זה, שהכול עניין של תדמית. והיום, יוֹצר הוא מוּצר, וחייבים למתג אותו, אם באמת רוצים למכור אותו. ומיתוג עושים בפרסומים כמו הקומוניקטים שאתם מקבלים.
    מעשים טובים - זה כבר משהו אחר. אותם אפשר לעשות בלי לספר על זה לאף אחד, והם בטוח יעשו טוב על הלב למישהו, אבל לא בטוח שהם ימכרו כרטיסים.


    חוץ מזה אני רוצה לומר שאני ממש נהנה לקרוא את הבלוג הזה ולהאזין לנפלאות המוסיקליות שאתם מפרסמים בפייסבוק.

    השבמחק