יום רביעי, 16 במאי 2012

לירן דנינו במופע מחווה לרדידות


מאת וולדורף

במובן מסוים עשינו עם לירן דנינו עוול בבלוג. המחשבה הראשונית היתה שהוא יסגור לנו את טרילוגיית ה"מאצ'ואים הרגישים" עם חבריו עידן עמדי ונתן גושן, והאמת היא שהאלבום שלו לא היה כל כך נורא. הוא לא היה טוב ברמה של ממש לשמוע אותו בשביל הכיף, אבל סך הכל מדובר היה באסופת שירי פופ אפקטיבית, שלא הופקה בפשטות יומרנית או בומבסטיות מרגיזה. אם לפרגן לרגע, אפשר לקרוא ללירן דנינו הלמלמ של הרדיו הישראלי – לא מועיל לא מזיק.

למלמ
הלקח הוא שאין כזה דבר. מי שלא מועיל בשלב מסוים יהפך למזיק. את הכאפה חטפנו היום כשעלה "ראיון" איתו באתר של עכבר העיר (השימוש בראיון הוא ברירת מחדל היות ולא מצאנו מילה אחרת שמגדירה את הדבר הזה. בודאי ישנו עיתונאי כלשהו שמתהפך בקברו). אותו דנינו אמור להשתתף במופע מחווה לאיימי ויינהאוס וזה מה שהיה לכוכב הנולד להגיד:


איזה שיר אתה הולך לבצע בהופעה לזכר איימי ויינהאוס?
"את ואלרי".
למה בחרת את השיר הזה?
"לא בדיוק בחרתי. הציעו לי אותו, אמרתי 'כן'. זה אחד השירים הטובים שלה. פשוט הציעו לי אותו וישר לקחתי".
אתה הולך לבצע אותו באופן שונה?
"אני עוד לא יודע, עוד לא חשבתי".
אתה אוהב את המוזיקה של ויינהאוס?
"אני לא בדיוק שמעתי את השירים שלה, אבל אני יכול להגיד שהשיר הזה הוא מאוד טוב והיא זמרת גדולה".
הסיפור שלה נוגע בך? להיות טוטאלי עם המוזיקה ולהישרף בגיל צעיר?
"אני לא כל כך מזדהה. זה סיפור של אחד למיליון שבן אדם מתאבד. זה סיפור סמים, לא כל כך מזדהה עם זה".
היא לא התאבדה.
"היא לקחה מנת יתר. זה סוג של להתאבד, היא ידעה לאן היא הולכת".

ובכן. אם למדנו משהו מהשיחה האינטילגנטית הזו, זה שלילד אין מושג ירוק מי זאת איימי ויינהאוס או מה היא שרה (או מה ההבדל בין "קאבר שהיא ביצעה באלבום של מארק רונסון" לבין "שיר שלה"). בואו נגיד שאם היה מדובר במופע מחווה לאיינשטירצנדה נויבאוטן, זה אולי היה נסלח. בכל זאת פער דורות, פער סגנונות וכו'. אבל פאקינג איימי ויינהאוס? שהשירים שלה התנגנו בכל בית קפה עוד לפני שהיא מתה אפילו? שעשתה קרוסאובר מושלם בין עולם הסול הקלאסי לעולם הפופ העכשווי? איך הוא הצליח לפספס אותה? וזה לא שהוא זגג שלא יודע מי זאת איימי ויינהאוס. הוא זמר שלא יודע מי זאת. זמר שמשום מה הוזמן לבצע שיר שלה במופע לזכרה.

ולמה זה כל כך מרגיז? כי הוא מוכיח שהוא "כוכב נולד" קלאסי, כלומר מבצע טוב מבחוץ אבל חסר אישיות מבפנים. "מבצע להשכרה" אם תרצו. גם אם מדובר בשירי הפופ המושלמים בעולם (והם לא) איך אנחנו אמורים בדיוק להאמין לו כשהוא שר אותם? מה שככל הנראה קרה שם זה שמישהו הזמין אותו להופיע, והמנהל שלו פשוט אמר כן. לא אכפת לו מה הוא ישיר. "פשוט הציעו לי אותו וישר לקחתי". בשום מקום בכתבה לא מציין דנינו (או כתב עכבר העיר, אגב) שהשיר הנבחר "ואלרי" הוא של מארק רונסון, ומדובר בכלל בקאבר לשיר של הזוטונס. אל תטרידו אותנו עם הפרטים. איימי שרה, איימי טובה, איימי מתה – זה מספיק. וכדאי לעדכן את דנינו המתחסד שאיימי לא מתה מסמים אלא מהרעלת אלכוהול. הדבר הזה שחברים שלו בטח מקפיצים על המאזדה של אבא בערבי שישי לפני שהם מתפנים להדחף בתור למועדונים ולהטריד בחורות.

ודבר אחרון – מה זה המופע מחווה ההזוי הזה? מלבד דנינו משתתפים בו גם נינט, רן דנקר, איה כורם, אניה בוקשטיין, אפרת גוש, גיא זוארץ, דיאנה גולבי, מיכל שפירא, סיון בהנם, סיון טלמור, קרולינה ושרי גבעתי. כאילו בנו את הליינאפ בעקבות צפייה בתכנית של גיא פינס מבלי לתת לפרטים זניחים כמו רלוונטיות מוזיקלית להפריע. ומי ארגן את המופע? עמותת "לב אוהב" המסייעת לילדים ונוער במצוקה. הם חשבו שאיימי ויינהאוס היא מודל לחיקוי ומושא שאיפות עבור הילדים הללו. כל הלצה שאכתוב תגרע מהאירוניה המושלמת הזאת. נראה לי שאפילו איימי עצמה היתה מעריכה את הבדיחה.

בדרך כלל אנחנו אוהבים לשים שיר של מושא הפוסט כדי לתת לקוראים לחוות את הזוועות. במקרה של דנינו נדמה שהקליפ המילולי יעשה את העבודה טוב יותר:




6 תגובות:

  1. כמה התשדלות להיות שנון בפוסט אחד ועדיין לא עבד :)

    השבמחק
  2. תענוג שפל וחלקלק, כמו תמיד! תודה!

    השבמחק
  3. אני נהנה מאוד מהפוסטים בבלוג הזה וחושב שהם כתובים היטב אבל מעבר לכך: אני חושב שזה בלוג חשוב והמלצתי עליו גם לחברים.

    כמו כן, הסכמתי עם כל מילה בפוסט הנ"ל מלבד השורה הבאה:
    "הדבר הזה שחברים שלו בטח מקפיצים על המאזדה של אבא בערבי שישי לפני שהם מתפנים להדחף בתור למועדונים ולהטריד בחורות."

    חשבתי שהיא מיותרת בגלל כל מיני סיבות שאני לא רואה צורך להסביר מאחר וניכר כי הכותב הוא אדם אינטליגנטי.

    מעבר לזה - תמשיכו בעבודה הטובה! :)

    השבמחק
  4. מפגר ומטומטם .אין לך.מושג מה אתה אומר

    השבמחק
  5. טיפשות כזאת לא קראתי הרבה זמן...

    השבמחק
  6. שים לב מה כתבת:"מלבד *דנינו* משתתפים בו גם נינט, רן דנקר, איה כורם, אניה בוקשטיין, אפרת גוש, גיא זוארץ, דיאנה גולבי, *לירן דנינו*, מיכל שפירא, ..."
    כדאי לתקן.
    וזה שהזמרים היום הם בובות מעשה ידיהם של אמנים דגולים כגון טדי הפקות זה לא חדש. wake up israel, the music is dead

    השבמחק