יום שבת, 8 בספטמבר 2012

שירי מימון - שלג בשרב

מאת: וולדורף

שירי מימון היא חתיכת דמות טראגית. ההפסד שלה לנינט בעונה הראשונה של כוכב נולד היה אולי צורב אבל שם אותה בנקודת פתיחה מבטיחה. בעוד הקהל בניצנים הכתיר את נינט לא רק כזוכה בתחרות כישרונות בטלוויזיה אלא גם כ"מאמי של המדינה", מימון נשארה עם מקום שני וללא תואר. היום קצת קשה לדמיין את זה אבל לפני הגמר אשכרה ניסו ליצור איזושהי תחרות ביניהן, והאמת? היתה שם תחרות. ההבדל בין השתיים היה כמו ההבדל בין שחור ללבן. או יותר נכון בין שחור לבלונדינית. ומימון היתה הבלונדינית שנהנית יותר. תזזיתית, חצופה וסקסית, כל מה שנינט בגרסת החיילת הגמלונית לא ממש הצליחה לשדר.

אבל נינט היא זו שזכתה וכבשה את לב ההמון, לא מעט בגלל שבישראל באופן מסורתי מעדיפים את "הדודה מהבית ממול" על פני "הבת של השכן". ובכל זאת מימון היתה יכולה למנף את הסיטואציה, ולרגעים היו תקוות בתעשיית הפופ הצולעת שלנו שהיא באמת הולכת לעשות את זה. אחרי הכל אף פעם לא היו לנו מדונה או בריטני משלנו, והנה צצה לה בלונדינית כוסית בת 20 בלב הפריים טיים. ועוד אחת שסומנה כהפך מנינט. והרי בטווח הארוך ברור ש"ים של דמעות" יתחיל לשעמם, לא? טוב זה לפחות מה שנינט חשבה.

מימון טראגית כי היא לקחה את ההפסד באופן טראומטי למדי. נדמה כאילו באופן תת הכרתי היא התבייתה על אותו קהל מניצנים והפכה אותו למטרה. ויותר ממנו, היא הפכה את נינט מודל 2001 למטרה. כמעט כל מהלך שלה מאז ההפסד נראה היה כמו התחנפות לניצנים, התנצלות על שניסתה להיות סקסית והכאה על חטא על שבחרה לשיר דנה אינטרנשיונל במקום זהר המלך. אחד המהלכים התמוהים ביותר במוזיקה הישראלית בשני העשורים האחרונים - כל כך תמוה עד שהוא היה חייב הצליח - היה החבירה שלה אל שמעון בוסקילה. יכול להיות מהלך יותר דודתי מזה? אבל בסופו של דבר סיבוב הופעות "היפה והחיה" היה הרגע בו הקהל סלח. ישראלים לא רוצים "במיטה עם מדונה", הם מעדיפים "פעמיים בוסקילה".


ועכשיו מימון מתחילה לתפוס ביטחון. עד לפני שנה היא לא יצאה מהבית בלי להחזיק לדוד שמעון את היד, ופתאום היא מוציאה אלבום סולו. "שלג בשרב" אמור להפוך אותה סוף סוף לנינט שהיא כל כך רצתה להיות. עם חותמת איכות של יעקב גלעד שניהל לה את הרפרטואר. עם טקסטים של קובי אפללו והעברית האובר פיוטית שלו ("כמה את יפה שהאמת היא מלבושך". בחיי שהייתי צריך לבדוק בחוברת כדי לראות שלא כתוב "מבושך"), ואיה כורם והעברית האנדר פיוטית שלה ("רק אל תדאג עכשיו לסוודר או לאסיפת הורים"). ובהכל היא נשמעת נקייה וצחה בלי טיפת אמירה וללא זכר לאישיות. יותר מירי מסיקה ממירי מסיקה. כמו שאוהבים בניצנים.

והקהל הזה הוא הדבר היחידי שלא השתנה בעשר שנים האחרונות. נינט זנחה את "ים של דמעות" ויצאה למסע חיפוש עצמי שהגיע השנה לשיאו עם אלבום עצמאי וייחודי; מימון זנחה את "דון קיחוטה" ויצאה למסע טיהור שהגיע בשנה שעברה לשיאו בסיבוב עם בוסקילה; והקהל נשאר אותו דבר. בזכותו מימון זכתה להגיע לקיסריה ונינט הוגלתה לאוזןבר. ורק כדי לתת מספרים להשוואה הזו: אם באים לאוזןבר 80 אנשים אתה הולך לישון עם תחושת ניצחון. בשביל קיסריה אתה לא יוצא מהבית אם אתה לא בטוח ש-3000 אנשים קנו כבר כרטיס. כנראה שמימון עושה משהו נכון, לא?

האלבום החדש שלה כל כך משעמם ומעושה שהרגע הנוגע ללב היחידי בו מגיע בדפדוף בחוברת. שם, בכפולה של האמצע, מגלים את מימון מצולמת במגוון פוזות סקסיות ומזכירה שהיא עדיין יפה, והיא עדיין צעירה. אנחנו בטוחים שתהיה לה קריירה ארוכה כדודה; ואף אחד כבר לא חושד בה שהיא לא "מאמי"; אבל למה לוותר כל כך מוקדם על רוח הנעורים? לפני כמה זמן מישהו שאל אותנו בפייסבוק מה אנחנו חושבים על האלבום החדש של נינט. אז הנה, זה מה שאנחנו חושבים. עשר שנים אחרי, אולי הפעם מימון היא זו שתנצח בקרב, אבל היא בדרך הנכונה להפסיד במלחמה.

7 תגובות:

  1. שירי מימון ממש מאכזבת. חבל.

    זמרת ענקית מבוזבזת על טקסטים מביכים ועיבודים בשקל. לצערי היא איבדה את מגע הקסם שהביאה לפני 6-7 שנים. הולכת בדרכו המשעממת והצפויה של הראל סקעת ידידה - עוד הבטחה שלא התממשה. מאד חבל.

    השבמחק
  2. וולדרוף יקירי,
    אני מאוד מקווה שהעורך שאחראי על גיבובי הרפש והשטויות הפרוסים בדף זה (אני מקווה שיש אחד כזה ואם לא- דחוף למנות אחד) לא קרא את מה שכתבת. אני מדמיינת לי אותך אדם לא צעיר, עצוב, ממורמר ובעיקר- חירש. עצוב לי שנותנים במה לביקורות נלוזות כשלך. נראה שיש לך משהו אישי נגד מימון. היתכן שהיא מככבת באיזו פנטזיה סוטה שלך? נראה כך. כי אם לא כן, מדוע חצי מהכתבה מוקדשת לכמה שירי כוסית, צעירה או סקסית? כותב ביקורת אמיתית? תתעסק במה שאתה אמור להתעסק בו- במוסיקה! ההשוואה בין נינט לשירי? כל כך 2001! been there, done that. אולי תחדש אדון מבקר מדופלם? שורה תחתונה- שירי לא קיבלה את המקום שהולם אותה בסמינת המוזיקה השיראלית פשוט כי לא יודעים איך לאכול אותה כאן. לא היתה ונראה שגם לא תהיה בשנים הקרובות עוד תופעה כמו שירי מימון. הקול הצלול, השירים הנכונים והמדוייקים, החיבור לאנשים הנכונים (כן כן, גם דוד שימעון שם)- הכל קיים אצלה ובגדול. אז אולי תתחיל לפתוח את אוזניך ואופקיך. או שמצד שני- תסתגר במקלחת עם החוברת של הדיסק שכל כך מגרה אותך. גם זה בסדר. שירי- את אלופה.

    השבמחק
    תשובות
    1. וואו, כתבת את הדברים בצורה יפה ואני חייבת להודות שריגשת אותי ואת שירי, אם את מעריצה אז לדעתי מגיע לך כרטיסים להופעות של שירי, והאיש המטומטם הזה הוא פנטזיונר סוטה שרק רוצה לראות חזה ותחת, אז תודה שהגנת על שירי :)

      מחק
  3. אני עם האנונימי האחרון

    השבמחק
  4. ליאור עמר (המעריצה השרופה של שירי)13 בדצמבר 2012 בשעה 7:24

    אוקיי, אולי אתה חושב ששירי זה פנים וגוף בלי שום דבר מעבר, ואין לי בעייה שתחשוב ככה זאת זכותך, אבל תקרא את זה כמו שקראתי את הכתבה המזויפת שלך שכל דבר פה דמיוני כמו הראש המטומטם שלך. אז קודם כל אני במקרה הגעתי לאתר הזה כי ראיתי את הכותרת המטומטמת וההזויה הזאת, והדבר השני הוא שאתה סוטה שכל שנייה כותב על שירי סקסית, אז תדחוף את הראש שלך למקום אחר כי שירי היא מאוד חייכנית, יש לה שמחת חיים והומור ומלא אהבה לכולם, ואני לא אומרת סתם, פגשתי אותה והיא מחייכת אל כולם ומחבקת, ואם אתה בעד נינט אז אז אין לי בעייה אבל שבחיים שלך לא תגיד ש״שירי מימון מנסה לחכות את נינט״, כי שירי מימון הייתה באירוויזיון וזכתה מקום 4 מתוך רוב מדינות העולם ונינט לא עשתה כלום. וגם שירי התחתנה עם מישהו חכם והורס ואיש טוב (יוני רג׳ואן) ונינט הולכת להתחתן עם יהודה לוי שלא שווה כלום, ושירי מימון בהריון ומי שקורא את זה שישמע את האלבום של שירי והיא כל כך מדהימה

    השבמחק